LIERAC | Lumilogie Day & Night Dark Spot Corrector

dinsdag 11 april 2017


Als er één ding is dat ik graag wil verbeteren aan mijn huid is dat ik hem liever egaler zou zien. Op zich moet ik niet klagen, want ik heb niet zoveel last meer van puistjes maar op mijn sproetjes na heb ik nog enkele pigmentvlekken die ik liever zie verdwijnen. Ik bescherm mijn huid dan ook zo goed mogelijk en gebruik nu in de lente dagelijks mijn SPF 50 voor het gelaat. Ook mijn skincare routine pas ik vaak aan, want ik gebruik graag producten die egaliserend werken. In februari mocht ik kennis maken met enkele nieuwigheden van Lierac waaronder de Day & Night Dark Spot Corrector 'Lumilogie'. Aangezien ik mijn excitement niet kon bedwingen ben ik zo snel mogelijk gestart met het testen van dit product. Nu, bijna twee maanden later vertel ik je er alles over. 



Lumilogie is een intensieve dag- en nachtbehandeling die zowel vlekken in wording, zichtbare vlekken en intensieve vlekken corrigeert. Dit dankzij de gecombineerde LED- + Peeling techniek
De LED techniek reguleert de melatineproductie en herstructureert de dermo epidermale verbinding (lederhuid). De peeling bevat actieve componenten (AHA...) die de celvernieuwing intensief actieveren. Hierdoor wordt melanine verwijdert. 

De actieve bestanddelen van Lumilogie zijn HEXYL R. (werkt in op vlekken in wording), Waterlelie (vermindert de aanmaak van melanine) en Extract van smalle weegbree (herstructureert de vervormde DEV om de instulping van de melanocyten te voorkomen). 
Het dagserum bevat ook het concentraat van twee vitaminen (E en B3). Dit werkt antioxiderend en verhelderend. 
Het nachtserum bevat als extra een concentraat van 7 hydroxizuren (glycol-, salicyl-, melk-, pyruvinezuur van witte bloemen, citroen-, appel- en wijnsteenzuur). Deze zorgen voor het peelingeffect waardoor de celvernieuwing intensief wordt geactiveerd. 

Bij het eerste gebruik zou de huid al egaler ogen en voor een verfraaiend effect zorgen. Na 7 dagen is je teint stralender, egaler en helderder. Na 1 maand is er een zichtbare vermindering of verdoezeling van vlekken. 



Links: Lumilogie dag  /  Rechts: Lumilogie nacht 

Wat ik positief vind aan het Lumilogie flacon is dat de dag- en nachtserum samen zitten, dit neemt al minder plaats in op mijn badkamerkast die als skincare addict al vrij vol staat. Bovenaan zie je de witte kant met het zonnetje (valt helaas op de foto wat weg) met het dagserum en de grijze kant met het maandje met het nachtserum. 
Het dagserum is een stukje donkerder van kleur. Beide ruiken ze bloemig naar magnolia en witte muskus. Het dagserum vind ik vrij sterk ruiken, maar mijn huid reageert er niet verkeerd op. 
Zowel het dag- als nachtserum hebben een fijne, goed smeerbare textuur die makkelijk door de huid worden opgenomen. 
Ik merk bij het dagserum dat mijn huid er net wat stralender uitziet wanneer ik het aanbreng. Het nachtserum geeft dan weer meteen een gladmakend gevoel. 
Ondertussen, 7 weken verder gebruik ik Lumilogie nog steeds elke dag met veel plezier. Zijn mijn pigmentvlekken helemaal verdwenen? Nee ze zijn er nog steeds. Toch zijn ze best wat lichter geworden waar ik op zich al erg gelukkig van word. Ik ben content met hoe mijn huid er nu in het algemeen uitziet. In lange tijd is mijn huid niet meer zo egaal geweest en ziet het er een stuk stralender uit. 
Edit: laat ik er even bij vermelden dat mijn pigmentvlekken best hardnekkig zijn en er een zestal jaar geleden zijn ontstaan na mijn reis naar Thailand. 
Ik blijf Lumilogie zonder twijfel verder gebruiken en hou jullie zeker op de hoogte wanneer er nog duidelijke verschillen op te merken zijn! 
Lierac is te koop bij de apotheek
Prijs Lumilogie 30ml: €55




3 opmerkingen

  1. Ik was gisteren oor een gelaatsverzorging geweest en daar meten ze altijd even. Ik had geen pigmentvlekken meer op mijn voorhoofd. Op mijn wangen nog wel maar wel wat verminderd. Leuk he

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me handig om eens te proberen wanneer je 'last hebt van pigment vlekken. Zelf ondervind ik dat gelukkig niet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg interessant deze review, het product klinkt al erg goed. Fijn dat je nu al wat resultaat ziet.

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.