HAIRGUIDE FOR BLONDIES | Welke producten hebben mijn blonde lokken nodig?

donderdag 27 april 2017


Hoe graag ik ook door het leven ga als een blondie, het is niet altijd even makkelijk. Ontkleurd haar heeft afgezien en blijft in mijn geval ook vaak extra afzien door het vele stylen. Ik ben dus verplicht om lief te zijn voor mijn haren en ze zo goed ik kan te verzorgen. Al jaren gebruik ik daarom het liefst merken uit de kappersgroothandel. Voor mij is het verschil groot als ik deze gebruik of die uit het grootwarenhuis. 
In mijn badkamer heb ik dan ook enkele haarproducten die ik altijd in huis moet hebben om mijn haren tiptop te houden. Welke zijn dat?

Ik begin met de Silver shampoo van L'Oréal Professionnel. Iedereen met ontkleurd haar zal deze vast wel kennen. Het nadeel aan blond haar willen hebben is dat het al snel geel uitvalt. Zilvershampoo helpt je hier echt wel een stuk mee vooruit, want het neutraliseert het gele doordat de shampoo blauw/paars is. Soms laat ik de shampoo ietsje langer intrekken zodat de kleur wat assiger wordt. 
Om gespleten haarpunten te vermijden of te herstellen (wel ja, echt herstellen zal niet meer lukken, maar ze lijken wel gezonder) is haarolie mijn beste vriend. Als ik dit niet gebruik nadat ik mijn haren pas gewassen heb lijken mijn haren een soort van 'coupe ontploft'. Ik heb droog haar van mezelf dus bij blond haar valt dit nog eens extra op, want blond haar heeft veel minder glans. Dus dank je wel haarolie! 
Om toch mijn haren van glans te voorzien vind ik de Sublime Gold lotion van Miriam Quvedo geweldig fijn. Dit is zo'n product waar je meteen resultaat van ziet. Sublime Gold beschermt en revitaliseert het haar. Dankzij gemicroniseerd goud (24 karaat) wordt het haar voorzien van gouden highlights. Arganolie en vitamine E werken voedend en maken de haren soepel. 
Mijn grootste strijd is altijd na het wassen. Dan ga ik weer een bos haar met heel wat knopen tegemoet. Omdat ontkleurd haar al zo poreus is kan ik niet meer zonder ontwarspray en mijn wet brush (of Tangle Teezer). De Wonder Worker van Shu Uemura gebruik ik daarom nog steeds heel erg graag hiervoor. Even sprayen op handdoekdroog haar, laten inwerken en zo kammen mijn haren een stukje vlotter uit. 
Natuurlijk gebruik ik ook altijd een voedende shampoo en masker, maar wanneer ik niets meer weet aan te vangen met mijn haren zal ik kokosolie gebruiken. Trust me, dit blijf een wondermiddeltje, gewoon omdat het zo voedend is. Voor mij werkt het het best wanneer ik kokosolie op mijn punten aanbreng vòòr ik mijn haren was. Als ik dit nadien doe dan krijg ik het moeilijker uitgespoeld en lijken mijn haren vettig wat nu niet echt de bedoeling is. 
Tenslotte vind ik het in de zomer of vooral wanneer ik op vakantie ga noodzakelijk om mijn haren te beschermen tegen de zon. Als ik dit niet doe droogt mijn haar helemaal uit. De Solar Sublime lijn van L'Oréal Professionnel heeft een erg fijne berschermende spray met Mexoryl S.O UV-Protect. Deze UV filter helpt je je haren te berschermen wanneer je de zon ingaat. Hij ruikt overigens heerlijk peachy, waar je moeilijk genoeg van krijgt. 

 
Voilà, bij deze mijn tips om (ontkleurd) blond haar op zijn best te verzorgen. Als laatste tip zou ik nog aanraden om je haren regelmatig te laten knippen. Ik laat ze niet bij elke kappersbeurt knippen, maar wel afwisselend. Zo blijven de haarpunten gezond! 




3 opmerkingen

  1. Hier geen blond haar, maar toch gebruik ik zelf ook een aantal van deze producten. Zoals kokosolie, de L'Oréal Professionnel Solar Sublime spray met de heerlijke perzikgeur, de Miriam Quevedo spray en de Mythic oil ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die Solar Sublime spray van L'Oréal lijkt mij wel handig! Ik was namelijk op zoek naar een goede spray om mijn haar te beschermen in de zomer maar meestal vind ik ze niet zo fris ruiken. Deze zal ik zeker eens testen!

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.