Mijn 5 dagelijkse Make-Up Musthaves

woensdag 29 maart 2017


Ik mag dan wel make-up met hopen hebben liggen, toch is mijn dagelijkse look vrij bescheiden. Nu, als ik tijd genoeg zou hebben in de ochtend (of gewoon vroeger zou opstaan) dan zal mijn make-up ook een tikkeltje meer zijn. In het weekend of wanneer ik vrij ben kan ik moeilijk iets skippen en experimenteer ik maar al te graag. Make-uploos rondlopen gebeurt dan ook zelden met uitzondering wanneer ik ga sporten. Wat zijn volgens mij 5 musthave producten die je zeker nodig hebt? Ik vertel het je vandaag. 



Een mooie make-up begint steeds met een egale teint. Geen wonder dat ik een lichtelijke foundation obsessie heb. Voor elk seizoen, elke weersverandering en gelegenheid pas ik graag mijn foundation aan. Zo mag een foundation in de winter voor een glowy effect zorgen en mijn huid hydrateren gedurende de dag. Nu het stilaan warmer wordt grijp ik weer sneller naar een foundation met een matte of satijn finish. In ieder geval vind ik foundation voor mezelf altijd noodzakelijk. Heb je een egale huid van jezelf (lucky bastard) dan kan je natuurlijk foundation skippen. 

Byebye wallen en alles wat ik wil verbergen. Concealer is voor mij moeilijk weg te denken bij het ouder worden. Om mij er in de ochtend een stuk wakkerder te doen lijken is dit een wondermiddel. Maar concealer helpt je ook alle puistjes, rode plekjes,... te doen verdwijnen. Ook al heb je een goed dekkende foundation toch merk ik meteen een verschil met concealer. Koop er altijd eentje die zeker één tint lichter is dan je foundation, dit zorgt voor een verhelderend effect. 

Mascara blijft toch wel hét product voor mij waar ik absoluut niet zonder kan. Ik heb er al heel wat versleten en probeer maar al te graag nieuwkomers uit. Mijn ogen lijken meteen groter als ik mascara aanbreng. Voor mij is dit soms al voldoende en skip ik de hele ooglook routine. 

Je huid egaal maken is natuurlijk prima, maar meestal ziet je gezicht er dan maar vlak uit als je het zo laat. Een blosje op de wangen is meer dan welkom. Ik hou ervan om een vrij lichte en natuurlijke blush te gebruiken door de week. Het moet ook afgestemd zijn op je volledige make-up. Een vrij intense kleur opdoen maakt de blush veel te opvallend wanneer de rest van je look heel neutraal is.

Lipstick queen hierzo gebruik ook nog graag eens een lipgloss hoor. Vooral door de week om naar het werk te gaan vind ik een lipgloss makkelijk om 's ochtends nog vlug aan te brengen voordat ik vertrek. Het neemt niet veel tijd in beslag en je moet je niet druk maken of je lipgloss nog goed zit, want die slijt geleidelijk weg. Op dagen dat ik wat extra tijd heb haal ik wel eens een lipstick naar boven, maar die is dan meestal vrij nude van kleur.


Wat zijn jou dagelijkse make-up musthaves? 

7 opmerkingen

  1. Ik wil niet zonder wenkbrauwproducten en lipstick. :-) Concealer is ook zeker handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zonder mijn tinted wenkbrauwgel, mijn lippenbalsem, concealer en highlighter ga ik liever niet de deur uit, dus dat zijn mijn ultieme musthaves!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die foundation van Catrice heb ik ook en vind die heel erg fijn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op de een of andere manier kan ik concealer alleen op foundation dragen, anders wordt het lelijk ... heb echt al 391828 concealers geprobeerd. Mascara doe ik wel elke dag! En als ik voor een volledige make-up look ga doe ik natuurlijk gewoon alles :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die foundation gebruik ik ook maar al te graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wenkbrauwpotlood, mascara, oogschaduw en foundation zijn mijn must haves

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie producten. Ik kan me goed voorstellen dat ze musthaves zijn voor jou! Ik vind de blush echt onwijs mooi.

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.