BEST OF MAKE-UP 2016

donderdag 29 december 2016


Het einde van 2016 is in zicht en ik ben alvast benieuwd wat 2017 in petto heeft qua beauty nieuwtjes. Afgelopen jaar zijn er weer heel wat producten in mijn handen gekomen die ik altijd met evenveel plezier heb uitgetest. Naar gewoonte deel ik daarom weer mijn favoriete make-up producten van afgelopen jaar. 


Vooral de Limited Editions en collabs met YouTube beauty guru's konden me dit jaar bekoren. In het begin van het jaar maakte ik voor het eerst kennis met MakeUp Geek. Nog steeds ben ik enorme fan van hun oogschaduws die ik vaak met veel plezier gebruik. Top pigmentatie, kleurkeuze en zeer blendbaar. Dat doet me eraan denken dat ik in 2017 mijn Z palette verder moet vullen!
Jaclyn Hill breidde haar samenwerking met Becca uit en bracht de Champagne Collection uit. Ik bemachtigde het Face palette dat me aardig wat gekost heeft, maar waar ik nog geen seconde spijt van heb gehad. Amaretto is ondertussen mijn go-to blush geworden en ik ga niet klagen dat ik Champagne Pop twee keer in mijn bezit heb. Een highlighter die ik samen met Prosecco Pop perfect vind voor de maand december. 
Eén van mijn duurste make-up aankopen dit jaar was het Hourglass Ambient Lighting Palette. Drie boterzachte poeders die je huid omtoveren tot perfectie. Je huid straalt en imperfecties worden verdoezeld. Do I need to say more? 
Ook Too Faced deed een erg spannende samenwerking en wel met NikkieTutorials. Als grote fan van Nikkie haar make-up skills was ik hier razend enthousiast over. The Power Of Makeup palette stelde me zeker niet teleur en werd de afgelopen tijd zo goed als dagelijks gebruikt. 


Misschien verrassend dat er een drugstore mascara bij zit, maar dit jaar kon geen enkele mascara Lash Sensational van Maybelline verslaan. Geen klonters of wimpers die erg aan elkaar klegen. Wel een mooi volume en krul in je wimpers die de hele dag goed houd. 
Na Champagne Pop was ik zo onder de indruk van de Becca highlighters dat ik wat later ook Moonstone bestelde. Voor mijn bleke huid is deze nét wat meer naturelle, maar nog steeds met de ongelooflijk mooie glow. 
Tussen deze eyeliner stiften kon ik moeilijk kiezen. Zowel de Tattoo Liner van Kat Von D vind ik top werken en hij blijft steeds voldoende afgeven, maar ook de Sketch Marker van Too Faced werkt erg precies en is lekker gitzwart. 
Dit jaar was ook het jaar voor Mehr van MAC. Hij heeft al heel wat doorstaan en is bijna non-stop mee de handtas in gegaan. Een kleur waar ik me steeds goed bij voel en met elke look past. 
Urban Decay is een merk dat dit jaar nog meer mijn hart heeft gestolen. Zo werden de Vice lipsticks uitgebracht, waarvan '714' mijn favoriet rood is geworden. De nieuwe All Nighter foundation is er dan weer eentje die al mijn oneffenheden doet verdwijnen door zijn full coverage. Zeer zuinig, want met een dun laagje kom je al heel ver. 
De liquid lipsticks bleven in 2016 steeds de voorgrond halen. Meerdere merken kwamen met een eigen variant uit. All time favorite? De Everlasting Liquid lipstick van Kat Von D. Deze voel je ten opzichte van andere liquid lipsticks niet zitten en droogt je lippen niet uit. Winner! En hoe pretty is Lolita wel niet? 


Wat waren jou favoriete make-up producten van 2016? 

♥ 

10 opmerkingen

  1. Oeh, weer eens een ander artikel als round-up, heerlijk! Ik ga dit artikel opslaan wanneer ik nog inspiratie nodig heb voor make-up, ik ben heel erg benieuwd naar wat er nog gaat komen voor collecties in 2017! Mijn favoriete make-up van dit jaar waren toch wel de Maybelline Matte Poreless foundation, NYX liquid lipsticks en de Make-up Revolution eyeshadow palettes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Makeup Geek en Tattoo Liner zijn ook echt grote favorieten bij mij! Het is allemaal wel echt heel mooie en goede make-up :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat een pareltjes. Ja ben het zeker met je eens. Phoe, mijn eigen favorieten benoemen vind ik altijd lastig. Maar de oogschaduwpalettes van morphe zijn onwijs goed en echt een ontdekking van 2016.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die foundation wil ik ook zo graag, love it! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow wat een mooie favorieten zijn dit! Daar zitten ook enkele van de fijne tussen stuk voor stuk toppers!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ik ben toch zó benieuwd naar de Tattoo Liner van Kat Von D! Die wil ik écht binnenkort aanschaffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw je hebt echt zulke ontzettend mooie producten. Ik kan goed geloven dat ze favoriet zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nog ALTIJD die UD foundation niet geprobeerd, woops!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi overzicht en hele mooie producten!

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.