VICHY Idéal Soleil | 3-in-1 Pigmentvlekken Corrector SPF50

dinsdag 7 juni 2016


Als je net als mij pigmentvlekken hebt in je gezicht weet je maar al te goed dat deze erg moeilijk te verbergen zijn met make-up. Sproetjes die zichtbaar blijven tot daaraan toe, maar ik heb een achttal jaren geleden ineens last gekregen van hyper pigmentatie. Conclusie: ik moet eigenlijk mijn gezicht altijd beschermen tegen de zon. Niet in de zon komen vind ik geen optie. Daar zou ik nu niet echt gelukkig van worden. Factor 50 is dus sindsdien mijn beste vriend. 
Vichy heeft onlangs de 3-in-1 pigmentvlekken corrector uitgebracht. Een getinte zonnecrème die komaf maakt met mijn pigmentvlekken? Give me some! 



De Idéal Soleil 3-in-1 tegen pigmentvlekken heeft drie functies: hij egaliseert je huid met verenigende minerale pigmenten, hij corrigeert je huidige pigmentvlekken en hij beschermt je met de beste UVB/UVA bescherming. 
Ik verwachtte er een soort bb cream van, maar je kan deze corrector eerder bij de foundations plaatsen mits hij zo'n goede dekking heeft! Hierdoor vind ik hem erg fijn om elke dag te kunnen dragen. Hij heeft een niet vette textuur wat hem voor mijn gemengde huid een goede match maakt. De finish is redelijk mat na het aanbrengen, wat ik voor een zonnebescherming wel aangenaam vind, omdat je weet dat de warmte al snel je huid doet glimmen. 
Een groot nadeel is wel dat er maar één kleur beschikbaar is. Ik vreesde dat hij voor mij veel te donker zou uitvallen, maar dit is exact mijn kleur! Lucky me
Hij is dus eerder weggelegd voor een lichter huidtype. 


Links draag ik niets op mijn gezicht - rechts met de Idéal Soleil 3-in-1 pigmentvlekken Corrector

Je kan hier bijna van een full coverage spreken! Ik was wel onder de indruk van de dekking en matte finish. Mijn sproetjes zijn wel nog zichtbaar, maar dan moet ik al extreem veel foundation dragen om ze te verbergen en dat is voor mij ook niet nodig. Ik vind het een heerlijk product om te gebruiken. Het werkt ook sneller in de ochtend, want nu moet ik niet én een zonnebescherming smeren én een foundation, nee deze heeft het allebei. Het belangrijkste is dat ik mijn huid goed bescherm tegen nog meer pigmentvlekken en dat doet hij ook erg goed. Ik heb al wat zon gehad de laatste weken (tussen de regen door) en mijn pigmentvlekken zijn niet donkerder geworden. 
Zijn de vlekjes dan lichter geworden? Goh, moeilijk te zeggen. Ik denk niet dat ze gaan verdwijnen, maar ik ben al blij dat het niet erger wordt. 
Het enige minpuntje als ik het dan al een minpuntje kan noemen is dat je deze corrector niet kunt blijven smeren, omdat hij als een foundation werkt. Ik zou hem dus niet gebruiken als ik een dagje naar het strand ga of wanneer ik weet dat ik mijn huid extra veel moet beschermen. Maar op die momenten draag ik hoogstwaarschijnlijk ook geen make-up.

Prijs 50ml: €17,05

Bescherm jij je huid goed tegen de zon? 



3 opmerkingen

  1. Het klinkt goed! Al heb ik zelf eigenlijk geen pigmentvlekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad wel jammer dat je niet kan bijsmeren. Da's toch wel vaak zo met producten met een tintje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat je niet kan bijsmeren, ik vind het resultaat er best goed uitzien!

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.