Dr. Organic | Tea Tree Shampoo

vrijdag 20 mei 2016


Vaak merk ik dat na een wasbeurt mijn haren op bepaalde plaatsen nog niet zuiver genoeg zijn. Ik was mijn haren meestal twee maal, gevolgd door een conditioner of een masker dus je zou toch denken dat dat voldoende is. Door vriendinnetje Ine kwam ik erachter dat dit waarschijnlijk door het gebruik van droogshampoo komt. Ik stel vaak een wasbeurt uit met droogshampoo (lifesaver!), maar helaas heeft dat dus ook zijn nadelen. Daardoor ging ik op zoek naar een shampoo die extra zuivert en kwam uit bij de Tea Tree shampoo van Dr. Organic. 


Dr. Organic is voor mij niet nieuw, want ik probeerde er al eerder enkele producten van met uitzondering de shampoos. Aangezien er geen sulfaten, parabenen en schadelijke chemische stoffen in zijn verwerkt werd mijn nieuwsgierigheid wel gewekt. Ik probeer zo goed als ik kan deze ingrediënten te mijden, maar dat is niet altijd even makkelijk en vooral niet om je favoriete shampoo te vervangen. 

De Tea Tree shampoo zuivert, beschermt en verzorgt je haren. Ik zal al met een groot nadeel beginnen: je moet van de Tea Tree geur houden. Ik had niet verwacht dat hij hier zo sterk naar zou ruiken, maar dat doet hij dus helaas wel. Tea Tree olie vind ik geweldig spul op zich, ik heb het altijd in huis voor zijn helende werking en gebruik het sinds enkele jaren voor mijn koortsblaasjes. Ik associeerde de geur hier dus wel meteen mee dus misschien geen goed idee om zo'n shampoo te kopen haha. Maar oké, zolang hij fijn werkt, maar doet hij dat ook? 


Dat deze shampoo niet schuimt vind ik niet zo erg, dat kan je nu eenmaal verwachten van een shampoo die geen SLS bevat. Maar ik voelde bij het wassen al dat hij mijn haren meteen zo droog liet aanvoelen en dan de dag nadien: what the hell happened with my hair? Blonde haren hebben al erg weinig glans, maar door deze shampoo zien mijn haren er vooral droog en dof uit. Hij werkt best zuiverend en ik combineer hem met een voedende shampoo achteraf, maar toch werkt hij echt niet fijn voor mijn haren. Nope, ik en vooral mijn haren zijn er geen fan van. Heel jammer, maar ik schuif hem liever aan de kant. 

Prijs bij Essenza: €8,99

11 opmerkingen

  1. Fijne en eerlijke review. Ik ben niet bekend zelf met dit merk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet niet eens hoe Tea Tree geur ruikt en of ik dat lekker vindt. Ik was altijd nieuwsgierig naar dat merk, ik denk dat ik liever ander producten van dit merk ga proberen dan die shampoo zo te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben zelf ook niet zo te spreken over de shampoo van Dr Organic. Hun andere producten zijn erg fijn, maar de shampoo maakt mijn haar enorm droog en pluizig. Jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga tegenwoordig ook SLS-vrij. Jammer dat deze shampoo niks bleek te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb er twee van dit merk, net als de conditioners en ik heb eigenlijk nergens last van. Het niet schuimen vind ik juist prettig omdat het niet uitdroogt eigenlijk. Misschien ligt het aan deze lijn :(

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jammer dat deze shampoo niets doet voor je haar dan alleen maar je haar droog en dof laten aanvoelen. Ik hou wel van tea tree olie geur maar niet voor in een shampoo :)
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is heel erg jammer, maar ik zou zelf ook niet van de geur houden :-) x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jammer dat het niet werkt zoals je gehoopt had. Mogelijks is het wel een aanrader als je wat vetter haar hebt?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb deze ook opgemaakt en ben nu aan de Manuka Honey-variant bezig. Ik moet na het wassen steeds een voedende conditioner gebruiken, want ik merk bij het uitspoelen van de shampoo ook al dat m'n haar stroef aanvoelt. Op de flacons staat wel dat je ze, voor het optimale resultaat, moet gebruiken in combinatie met de bijbehorende conditioners. Misschien dat eens proberen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb van mezelf heel snel vet haar, en was iedere dag (ook vanwege sporten). Deze shampoo gebruik ik nu 3 dagen en het voelt super! Ik heb nu de hele dag 'schoon' haar en geen vette kuif zoals meestal na 5en...
    Dus misschien kan ik het straks met om de dag wassen =)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit is de eerste shampoo die er voor zorgt dat mijn haar helemaal fris is, en dat ook een paar dagen blijft. Ook heel fijn voor mijn gevoelige hoofdhuid. Wat mij betreft nooit meer een andere. De geur ervaar ik trouwens als heel prettig, zeker niet te sterk.

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.