Real Techniques | Miracle Complexion Sponge

zaterdag 3 oktober 2015


Aangezien mijn geliefde Beautyblender aan vervanging toe was kocht ik vorige week een ware opvolger. De Mircale Complexion Sponge van Real Techniques is ondertussen wel gekend in beautyland en ik was nieuwsgierig wat ik van deze zou vinden. Is hij nu werkelijk beter als de originele Beautyblender? 


Mijn voorkeur varieert nogal vaak om mijn foundation aan te brengen. Ik gebruik met veel plezier de Expert Face Brush van RT, maar ook de Beautyblender vind ik erg fijn werken. Waarom? Wel hij geeft een airbrush finish aan je foundation. Alles blend mooi in elkaar en als je last hebt van een droge huid zal een Beautyblender eerder je redder in nood zijn. Je veegt de foundation hier niet mee uit, maar brengt hem deppend aan.

De Miracle Complexion Sponge is ongeveer even groot als de Beautyblender. Als je hem nat hebt gemaakt wordt hij ook net wat voller.
Deze spons heeft zowel een platte als ronde kant. Nu moet ik wel zeggen dat je bij een gewone Beautyblender (die overigens veel duuder is) moeilijker overal tussen geraakt. Vooral concealer aanbrengen vond ik lastiger (tot ik de mini beautyblender ontdekte!)



Je kan met de Miracle Complexion Sponge veel kanten op. Alles wat vloeibaar is: foundation/concealer/cream blush/contour kan je ermee aanbrengen. Als je op YouTube de Tutorial bekijkt met Samantha Chapman zal je zien dat ze er ook mee afpoederd. Dat laatste zal ik zelf niet zo snel doen. 

MICRACLE COMPLEXION SPONGE VS. BEAUTYBLENDER
Voor mij was deze make-up spons wel even wennen. De Beautyblender 'bounced' veel beter als de Miracle Complexion Sponge en ik vind het effect ermee net wat beter. MAAR ik vind de platte kant van de MCS dan weer enorm fijn om mee te werken. Nu heb ik ook maar één make-up spons nodig om zowel mijn foundation als concealer mee aan te brengen. 
Een klein nadeel wat ze beiden wel hebben is dat ze veel product opslurpen en moeilijk perfect schoon te maken zijn. 


Verdict
Hmmm, als je een goedkopere variant wilt zit je zeker goed bij deze van Real Techniques en hij doet het ook prima, maar mijn voorkeur gaat toch lichtelijk naar mijn vertrouwde Beautyblender (of is het afscheid te zwaar?). In elk geval zijn ze beide top!

Prijs bij Di: €9,99


♥ 

5 opmerkingen

  1. Duidelijke, toffe review! Lastige keuze tussen de twee. Ik ben ook erg nieuwsgierig naar de beautyblender.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je hem hebt geprobeerd, ik ben toch altijd meer van kwasten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ze ook beide, en gebruik toch het vaakst mijn beautyblender!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt als een fijne spons, al gebruik ik zelf liever een kwast :)
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt goed, ik denk dat dat platte stuk voor mij toch de doorslag geeft. Lijkt me zo handig!

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.