INGLOT | Freedom System Lipstick Matte

zondag 26 juli 2015


Inglot staat voor mij vooral bekend om hun top oogschaduws waar ik er al een heel aantal van heb. Ze zijn superfijn om mee te werken en hebben een erg goede pigmentatie. Ik ben nog niet zo bekend met de rest van hun assortiment, maar doordat ik zo nieuwsgierig was naar hun lipsticks ging ik daar even tussen kijken. De matte lipsticks voor in een Freedom System palette zagen er prachtig uit en besloot hier een kleurtje van mee te nemen. 



Misschien meteen een nadeel voor vele is dat je deze lipstick niet zo snel zal meenemen om bij te werken. Toch kan je wat extra lipstick op je lippenceel doen als je zo een compacte versie heb als ik (MAC 316), want deze kan je altijd in je handtas steken. 
Deze losse lipsticks passen in een Freedom System palette. Ik had nog een duo palette liggen waar ik deze lipstick in heb gedaan.  


N°517 

De kleur die voor mij er meteen bovenuit stak is deze framboos (rood/roze) kleur. De lipsticks zouden door hun matte finish toch makkelijk aan te brengen zijn en je lippen niet uitdrogen. Zoals de meeste matte lipsticks zou hij ook long lasting zijn. 




FORMULE
Het was even wennen om deze lipstick aan te brengen. Met een kwastje ben ik altijd wat langer bezig, maar je werkt ook preciezer. Hij brengt ondanks hij mat is wel vrij makkelijk aan. Zijn dekking is enkel redelijk transparant dus ik heb heel wat laagjes moeten aanbrengen voor het gewenste resultaat. Ik heb de indruk dat de kleur mijn lippen doordringt en daarmee misschien dat ik het gevoel had meer te moeten aanbrengen. Na een tijd voel je hem dus totaal niet zitten. Mijn lippen voelen ook niet droog aan. Als je last hebt van droge lippen zou ik wel op voorhand een laagje lippenbalsem opdoen. 
Nu, de houdbaarheid is beter als een gewone, niet matte lipstick, maar ik heb er wel die veel langer goed blijven zitten. Na een stevige maaltijd is het toch nodig hem bij te werken.

De kleur, finish en dat je hem niet voelt zitten zijn voor mij zeker de pluspunten van deze matte lipstick! 

Prijs: €8,00

♥ 

7 opmerkingen

  1. Wat staat dit kleurtje je goed, ik vind hem mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kleur, staat je erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij doet me denken aan MAC relentlessly red! Leuke kleur :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer dat ie zo transparant is, maar verder lijkt het me wel een fijne lipstick. Het is ook echt een leuk kleurtje, staat je heel erg goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hou ook niet zo van lipsticks die je met een kwastje moet aanbrengen, ik ben er niet zo handig mee, haha! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind de kleur enorm mooi, een beetje tussen MAC Relentlessly Red en All Fired Up in! Wel jammer dat hij zo transparant is.
    x

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.