Kneipp | Douche Foam Patchouli

zondag 19 april 2015


Een verfrissende, ontspannende douche nemen na een lange werkdag is iets wat ongelooflijk veel deugd kan doen. Ik hou dan ook vaak rekening met wat ik onder de douche gebruik, want geuren kunnen hierin een grote rol spelen als ik graag wat meer dat ontspannende gevoel wil krijgen. 
Eén van mijn favoriete producten zijn de douche foams. Ik vind ze een goede vervanging voor een schuimend bad als je deze niet heb. Ok, het is zeker niet hetzelfde, maar je hebt zeker een hele dosis schuim.
Rituals heeft de meest bekende douche foams, maar sinds een tijdje bracht Kneipp er ook uit. Ik nam Patchouli mee!


De douche foams van Kneipp zien er qua verpakking helemaal hetzelfde uit als die van Rituals. Niet erg orgineel dus. Voorlopig hebben ze vijf geuren uitgebracht: Patchouli, Lavendel, Eucalyptus, Vijgenmelk en Morning Kiss. De laatste hiervan ben ik nog niet tegengekomen. 
Patchouli is degene die een moment van rust en balans belooft. De geur van patchouli is zoet en licht kruidig. Het is er wel eentje waar je van houdt of niet. Ik vind hem wel lekker (anders zou ik hem natuurlijk ook niet kopen!) en de geur komt in deze douche foam zacht over. 

Leuk weetje: hij bevat geen parabenen, minerale oliën en de producten worden niet op dieren getest. 


Het verschil met Rituals is dat het product er meteen als schuim uitkomt. Bij deze van Rituals is het eerst een gel die erna in een schuim verandert als je hem inmasseert. 
De douche foam van Kneipp vind ik zelf erg fijn en zacht. Ondanks de hoeveelheid schuim droogt hij mijn huid niet uit. De geur hangt ook subtiel door de badkamer, maar de geur verdwijnt wel snel jammer genoeg. Ik ben nochtans van Kneipp gewend dat ze geur wat sterker aanwezig blijft. 
Voor mij doet de douche foam van Kneipp het nog nét iets beter als die van Rituals, al vind ik de Rituals geuren dan weer énorm lekker. 

Prijs: €6,99

4 opmerkingen

  1. Dit lijkt me een heerlijke Foam, ik heb de paarse variant

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijne review! Ikzelf werk momenteel bij Rituals en vind de doucheschuims ook een van de leukste producten! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij lijkt me echt heerlijk! Ik ben dol op zulke foams:) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hmm lijkt me fijn maar die van rituals ben ik ook wel benieuwd naar :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.