L'Oréal - Infallible Nail

vrijdag 25 juli 2014


Ook al heb ik mijn Sensationail kit, toch gebruik ik niet supervaak gellak. Ik heb nog niet zoveel kleuren en soms vraagt het wat tijd om je nagels te doen, want dit gaat niet in één, twee, drie als je een mooi resultaat wil hebben. L'Oréal bracht de nieuwe Infallible Nail polishes uit die hetzelfde resultaat als gellak beloofd, maar dan zonder dat je een UV-Led lamp nodig hebt. Klinkt veel belovend en ik was veel te nieuwsgierig om dit niet uit te proberen. 


De verpakking deed me aan hun Infallible lipsticks denken, je moet goed kijken in de winkel zodat je niet het verkeerde vast hebt. Ik dacht eerst dat ze heel onhandig zouden zijn en aan elkaar vasthingen, maar je haalt ze gewoon uit de huls en dan komen er twee aparte flesjes tevoorschijn. 

Step 1 is de nagellak zelf. Ik koos voor Fuschia For Life, die in de winkel en zo vanuit het flesje meer naar de roze kant neigt. Jammer genoeg is deze op mijn nagels eerder rood, wat niet mis is, maar ik wou graag een zomers knalkleurtje.
Step 2 is je speciale topcoat die ervoor zorgt dat je hetzelfde effect krijgt als gellak. 


Dag 1 en pas gelakt. De nagellak brengt fijn aan en dekt mooi egaal in twee lagen. De lak droogt ook redelijk snel, maar ik wachtte wat langer zodat alles zeker goed ging, voordat ik de topcoat aanbracht. Ik zorgde ervoor dat ik extra over mijn nagelranden ging zoals ik bij gellak ook doe. 


Dag 3 - Dag 5
Bij dag 3 zit de nagellak nog perfect al is er hier en daar al wat tipwear. Hier zie je trouwens goed dat de nagellak veel roder is. Bij Dag 5 ging het mis, de eerste chip bij mijn ringvinger. Geen idee hoe ik dat gedaan heb, want bij de andere nagels zat alles nog redelijk goed. Dag 6 heb ik de nagellak terug verwijderd, omdat ook aan mijn andere hand een chip ontstond.
Ik ga er even bij vertellen dat ik echt alles heb gedaan waar nagellak het bij mij normaal niet uithoud zoals huishoudelijke werkjes, afwassen, gaan zwemmen (chloor!), haren wassen, ... Meestal heb ik na 1 of zeker 2 dagen al behoorlijke chips in mijn nagellak. Ik heb het gevoel dat nagellak het niet gemakkelijk uithoud op mijn nagels, maar ik was echt onder de indruk van deze Infallible Nail! Waarschijnlijk zal hij het langer hebben uitgehouden als ik niet zo enthousiast met alles bezig ben geweest, maar dit was wel de ultieme test. Ok, hij houdt het geen 12 dagen uit bij mij zoals wordt beloofd, maar eerlijk gezegd doet gellak dat ook niet. Dan moet ik al vrijwel niks doen met mijn handen. 
Ook nog een pluspunt is dat mijn nagels er steviger van zijn geworden, ze hebben helemaal niet afgezien en die gespleten nagels waar ik zal zolang last van had zijn ondertussen terug gezond! 
Het verwijderen gaat ook supermakkelijk, zoals gewone nagellak dus je hebt niet die hele miserie die je met gellak hebt.
Ik moet wel zeggen dat ik geen basecoat heb gebruikt en mijn nagels nu wat roze zien. Geen ramp, maar de volgende keer moet ik hier toch wel aan denken! 


Voor mij is deze Infallible Nail zeker een aanrader en ik ben van plan om nog andere kleuren aan te schaffen! 


Er is nu trouwens een actie bij Kruidvat waar je twee Infallible Nail Polishes kunt kopen voor €18 ipv €23,98!

10 opmerkingen

  1. Klinkt echt goed! Ik heb zelf nu ook last van gespleten nagels :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij klinkt zeker niet slecht, maar ik ben toch niet helemaal overtuigd. Ik had gehoopt dat hij toch minstens een week mooi zou blijven (ondanks de huishoudelijke klusjes etc). Het is wel een heel mooi kleurtje :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het ook een supermooie kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat klinkt goed! Ik heb al een paar keer getwijfeld, misschien moet ik ze toch eens uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is zeker een mooie kleur ik vind alleen de prijs een beetje aan de hoge kant x

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.