Asmr

woensdag 3 april 2013

 
Asmr, klinkt je misschien niet bekend in de oren, maar ik ga je er vandaag wat meer over vertellen.
Asmr staat kort voor Autonomous Sensory Meridian Response.
Dit is een soort tinteling in je hoofd die je krijgt van een bepaalde handeling of geluid. Dat kan gaan van fluisteren, geluid van een cadeautje in/uitpakken, tikken met je nagels op allerlei voorwerpen, rollenspel,...

Ik kan begrijpen dat het misschien gek klinkt voor je, geloof me ik heb enkele vriendinnen die me raar bekeken toen ik erover vertelde, maar niet iedereen heeft deze tinteling of je bent je er misschien nog niet van bewust.
Ik weet van mezelf dat ik dit als klein meisje al had. Ik herinner me dat een meisje uit de klas altijd zo traag iets kon inpakken of bezig zijn met iets en ik vond het altijd zo leuk om te zien en horen door de tinteling die ik ervan kreeg. Al heb ik er nooit bij nagedacht als andere mensen dit ook hadden en nu sinds kort heb ik dus ontdekt dat het Asmr heet.
Op youtube vind je tegenwoordig veel asmr video's. Om je nog een beter voorbeeld te geven moet je maar eens naar deze video op youtube kijken. Hier wordt meer uitleg gegeven over Asmr. Ik vind het kanaal van The Waterwhispers Ilse trouwens één van de beste. Ze maakt heel veel verschillende soorten Asmr video's
 
 
En deze video met verschillende triggers:
 
 
Ik kijk trouwens tegenwoordig heel vaak Asmr video's voor het slapen gaan, omda ik er veel makkelijker van in slaap geraak. Ideaal voor mij als slechte slaper.
 
Wie is nog bekend met Asmr of wie komt er volledig uit de lucht gevallen?

Een reactie posten

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.