Let's get fit - Ik doe mee!

dinsdag 26 maart 2013


 
Wie gisterenavond naar VTM heeft gekeken weet waarover ik heb, het nieuwe programma Let's get fit is gestart en wilt heel vlaanderen motiveren om gezonder te leven en meer te bewegen. Er zijn 5 koplopers met ieder hun eigen 'zwakte'. Je kan ze via Facebook volgen en zo op de hoogte blijven van alle oefeningen, recepten,...die ze moeten naleven. Mij motiveert het ook wel om terug gezonder te gaan leven, want de laatste weken, zeg maar de laatste maanden is het toch erg bergaf gegaan. (Ik geef de lange winter ook wel grotendeels de fout!)
Aangezien ik binnenkort op vakantie vertrek en me daar niet te ongemakkelijk in bikini wil voelen moet ik er gewoon echt aan beginnen. Vorig jaar liep ik vaak 3x per week en ben ik tot zo een 6km geraakt. Ik hoop dat ik het dit jaar beter ga doen! Ik voel me er ook beter door en als het mooi weer is is de drang naar lopen nog hoger. Niet dat ik elke keer sta te springen om te gaan lopen, nee ik heb ook vaak dipdagen dat ik voor geen meter vooruit geraak, maar achteraf voel je je ALTIJD beter.
Ik heb dus voorgenomen om vanaf vandaag minstens 2x per week te gaan lopen (ik ben vandaag al gegaan dus hoera voor mij!) en vanaf dat het warmer wordt zal het waarschijnlijk 3x per week worden.
Verder wil ik thuis ook terug oefeningen doen, ik heb een eigen fitball, matje, en gewichten dus er is geen excuus. Op youtube vind je trouwens zoveel filmpjes met oefeningen. Die van LivestrongWomen vind ik wel leuk:
 
http://youtu.be/UUuY-Zy9jZY

http://www.youtube.com/watch?v=VLVcBe-FC-A&feature=share&list=PLwvDl9NjQOohMfK1LjHk_e2J4TEVzmv5I
 
 
Maar niet enkel bewegen, ook gezond eten is natuurlijk heel belangrijk. Als je energie level op dit moment net als dat van mij ver te zoeken is kan vaak je voeding hier ook wel mee te maken hebben. Nu moet ik zeggen ik eet heel graag gezond, ik eet supergraag fruit, salades, drink vooral water,... maar mijn probleem is ik eet ook heel graag chocolade en allerlei zoete dingen. Dus hier ga ik vooral aan moeten werken en hoop dus wat tips te kunnen opdoen via Let's get fit. Ik ben er helemaal klaar voor!
 
 
Nog gemotiveerden?

Een reactie plaatsen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.