Haircare: Pure coconut oil

dinsdag 22 januari 2013


Niet enkel je handen, lippen en huid moet je in de winter extra hydrateren, maar ook je haren zien af door de vrieskou. Daarom is het ook belangrijk om je haren in de winter goed te verzorgen en van een extra boost te voorzien.
Duurdere haarproducten werken efficiënter dan budgetmerken, geloof me ik heb het allemaal geprobeerd. Mijn haren hebben jaren terug enorm geleden onder verschillende kleuringen (vooral blonderen is een hel voor je haar). Nu heb ik ook goed nieuws dat niet alle middeltjes zo duur moeten zijn.



Ik ontdekte dat pure kokosolie ideaal zou zijn voor droog, beschadigd haar.
Nu in tegenstelling tot gewone olie dat een laagje rondom je haar brengt, dringt kokosolie tot in de kern van je haar en voorkomt het dat je haar eiwit verliest.
 
Hoe werkt het?
Kokosolie is een vaste substantie die olie wordt als je hem verwarmt. Je kunt dit tussen je handpalmen doen, maar om het wat gemakkelijker te maken kan je het ook verwarmen in de mircogolf.
Ik nam ongeveer één koffielepel, wat voldoende is voor mijn haarpunten, want die hebben de extra zorg nodig. Bij erg beschadigd haar kan je ook heel je haren + je hoofdhuid meedoen (wel zorgen dat je je haren erg grondig wast nadien, anders zijn ze snel vettig)
 
 
 
 
 
Dit zijn mijn haarpunten voor ik de kokosolie heb gebruikt.

Om ervoor te zorgen dat je je kleren zuiver houd kan je best een handdoek om je heen doen. Smeer de olie op je haarpunten en kam erdoor zodat de olie zeker goed verdeeld is. Je kan je haren met een speld opsteken zodat je er geen last van hebt.
Dit laat je nu best een uurtje inwerken of je kan het ook een hele nacht laten inwerken, naarmate hoe beschadigd je haren zijn.
Ten slotte was je je haren zoals gewoonlijk en laat je het gewoon drogen aan de lucht.
 
 
 
 
En dit zijn mijn haarpunten de dag nadien! Mijn haren glanzen meer, voelen zachter aan en zijn niet droog meer. Ik heb ook de indruk dat ze voller zijn. Ik ga dit zeker een tijdje blijven gebruiken om nog meer resultaat te zien.
 
Pure kokosolie kan je vinden in aziatische supermarkten.

Een reactie posten

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.